Münchner Str. 187, 85757 Karlsfeld
info@chirurgie-karlsfeld.com

Πρωκτολογία

Αιμορροϊδες

Η αιμορροϊδοπάθεια είναι μια από τις πιο κοινές ασθένειες στις ανεπτυγμένες χώρες.

Περίπου το 50 έως 70% όλων των ενηλίκων πάσχουν σε κάποια φάση της ζωής τους από αιμορροΐδες.

Η θεραπεία που εφαρμόζουμε στο Ιατρείο μας είναι μια ελάχιστα επεμβατική μέθοδος.

Η απαλή μέθοδος HALRAR

Απολίνωση (ραφή) των αρτηριών και ανάταξη των αιμορροΐδων

Το καλύτερο για τον ασθενή: δεν αφαιρείται φυσιολογικός ιστός και έτσι η θεραπεία θεωρείται από ελάχιστα πώδυνη. Η τεχνική γίνεται υπό ολική αναισθησία και διαρκεί περίπου 15 λεπτά ανάλογα με τα εύρος της πάθησης.

Πέραν αυτής έχουμε στη διάθεση μας και Laser ως ελάχιστα επεμβατική μέθοδος. Έπειτα απο την κλινική εκτίμηση θα συζητήσουμε μαζί σας εαν μπορεί να εφαρμοστεί η τεχνική.

Ανάλογα με την κλινική εικόνα εφαρμόζονται και οι συμβατικές χειρουργικές τεχνικές όπως π.χ. αιμορροϊδεκτομη κατά Milligan Morgan, Parks, Ferguson κ.λπ. Οι περισσότερες επεμβάσεις μπορούν να διενεργηθούν υπό συνθήκες ημερήσιας νοσηλείας στο Ιατρείο μας.

Στις μη επεμβατικές μεθόδους αντιμετώπισης των αιμορροΐδων ανήκουν οι σκληροθεραπεία και η εφαρμογή ελαστικών μικρών δακτυλίων. Η διαδικασία διαρκεί μόλις λίγα δευτερόλεπτα, είναι ανώδυνη και δεν είναι απαραίτητα η αναισθησία. Συνήθως απαιτούνται δύο έως πέντε συνεδρίες, ανάλογα με την κλινική εικόνα και τα συμπτώματα.

Ραγάδα πρωκτού

Πρόκειται για ανοιχτή πληγή στο έξω μισό του πρωκτικού σωλήνα. Τα συμπτώματα είναι συνήθως οξύς διαξιφιστικός πόνος και έντονος κνησμός. Τα συμπτώματα μπορεί να εναλλάσσονται και να διαρκούν ακόμα και χρόνια, εάν δεν γίνει κάποια θεραπεία.

Διακρίνεται σε οξεία και χρόνια ραγάδα

Στην οξεία περίπτωση γίνεται προσπάθεια τοπικής συντηρητικής θεραπείας με καθημερινή εφαρμογή αλοιφής. Σε περίπτωση αποτυχίας ενδείκνυται η Χειρουργική θεραπεία.

Στην χρόνια ραγάδα η συντηρητική θεραπεία σπάνια επιφέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα, με συνέπεια στις περισσότερες των περιπτώσεων να υπάρχει ένδειξη χειρουργικής θεραπείας. Το χειρουργείο διενεργείται με ολική νάρκωση, σε συνθήκες ημερήσιας νοσηλείας, εφόσον δεν συντρέχουν άλλοι λόγοι όπου είναι απαραίτητη η εισαγωγή στην κλινική με την οποία συνεργαζόμαστε.

Σε πολλούς ασθενείς είναι σύνηθες να συνυπάρχει και αιμορροϊδοπάθεια, η οποία μπορεί να αντιμετωπιστεί ταυτόχρονα.

Και σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να εφαρμοστεί η ελάχιστα επεμβατική μέθοδος με χρήση Laser.

Περιπρωκτικά αποστήματα και συρίγγια

Πρόκειται για φλεγμονές και συσσώρρευση πύου στην περιπρωκτική περιοχή. Πρόκειται για μια πολύ συχνή πάθηση. Σε πολλές περιπτώσεις υποχωρούν δίχως κάποια ιδιαίτερη θεραπεία. Σε περιπτώσεις ωστόσο όπου τα συμπτώματα είναι έντονα τότε απαιτείται η χειρουργική διάνοιξη.

Ακόμα και μικρά αποστήματα μπορούν να δημιουργήσουν συρίγγια, πρόκειται για παθολογική επικοινωνία μια κοιλότητας (π.χ. έντερο) με το δέρμα της περιπρωκτικής περιοχής

Σε περίπτωση συριγγίου η θεραπεία πρέπει να αποφασίζεται ανάλογα την περίπτωση. Μετά την  ορθοσκόπηση, πρωκτοσκόπηση και σε συγκεκριμένες περιπτώσεις διορθική εξέταση υπερήχων ή μαγνητική τομογραφία της περιοχής εκτιμάται η έκταση της πάθησης και μπορεί να προγραμματιστεί συγεκριμένη θεραπεία. Υπάρχει και η δυνατότητα της ελάχιστα επεμβατικής μεθόδου την οποία εφαρμόζουμε με ειδικό σύστημα αφαίρεσης του συριγγίου με προστασία του σφιγκτήρα μυός.

Πέραν της παραπάνω ελάχιστα επεμβατική μεθόδου μπορεί να εφαρμοστεί και θεραπεία με Laser.

Τα περισσότερα χειρουργεία μπορούν να διενεργηθούν υπό συνθήκες ημερήσιας νοσηλείας στο Ιατρείο υπό ολική νάρκωση.

Φλεβική θρόμβωση „εξωτερικής αιμορροΐδας“  και δερματικό ράκος

Πρόκειται για τοπική θρόμβωση ενός μικρού αγγείου  γύρω από τον πρωκτό. Μπορεί να προκαλεί πόνο, κνησμό και αίσθημα ξένου σώματος.

Συχνά είναι δυνατή η συντηρητική θεραπεία, ωστόσο, σε περίπτωση επίμονης διόγκωσης ή ισχυρού πόνου είναι απαραίτητη η Χειρουργική θεραπεία με τοπική αναισθησία η οποία οδηγεί γρήγορα στην ανακούφιση των συμπτωμάτων και διαρκεί μόλις λίγα λεπτα.

Τα δερματικά ράκη εντοπίζονται σε πτυχώσεις του δέρματος στον πρωκτό. Πρόκειται διογκωμένο ιστό ως αποτέλεσμα προηγούμενης διόγκωσης π.χ. αιμορροΐδων ή θρόμβωσης.

Συνήθως δεν προκαλούν συμπτώματα. Μπορούν όμως να προκαλέσουν κνησμό και δυσκολία στην υγιεινή της περιοχής με αποτέλεσμα να θεωρούνται από τον ασθενή ενοχλητικά. Σε αυτή την περίπτωση μπορεί να γίνει Χειρουργική αφαίρεση, με τοπική αναισθησία.

Έκζεμα και κνησμός του πρωκτού

Πρόκειται συνήθως χρονιές καταστάσεις με περιόδους άλλοτε οξείας και άλλοτε ήπιας συμπτωματολογίας. Συνήθως παρατηρείται ένας ήπιος έως έντονος ερεθισμός της περιοχής.

Συνήθεις αιτίες είναι οι αιμορροϊδοπάθεια, η ραγάδα, αλλεργίες, αλλά και διάφορες παθήσεις του δέρματος.

Έπειτα από την Διαγνωστική εφαρμόζεται η κατάλληλη θεραπεία.

Καρκίνος του πρωκτικού σωλήνα

Πρόκειται για έναν όχι και τόσο συχνό καρκίνο, ο οποίος στις περισσότερες περιπτώσεις είναι τυχαίο εύρημα είτε κατά την διάρκεια χειρουργείου, είτε κατα την κολονοσκόπηση, είτε κατα την κλινική εξέταση. Στις περισσότερες περιπτώσεις μπορεί να αντιμετωπιστεί με ακτινοθεραπεία της περιοχής.

Σε περιπτώσεις αρχικού σταδίου μπορεί να γίνει χειρουργική αφαιρέση και έπειτα ακολουθούν κλινικές εξετάσεις και παρακολούθηση του ασθενούς. Σε περιπτώσεις που απαιτείται ακτινοθεραπεία θα σας παραπέμψουμε στους συναδέλφους.

Διορθική αφαίρεση πολύποδα του Ορθου

Πολύποδες είναι μικροί όγκοι του παχέος εντέρου. Συνήθως πρόκειται για καλοήθεις όγκους. Συνήθως μπορούν να αφαιρεθούν κατά τη διάρκεια κολονοσκόπησης.

Ωστόσο υπάρχουν πολύποδες που η αφαίρεσή τους δεν είναι δυνατή με την ενδοσκοπική μέθοδο. Σε περιπτώσεις πολύποδα του ορθού (τελευταίο τμήμα του παχέος εντέρου πριν τον πρωκτό) ενδείκνυται η χειρουργική αφαίρεση διορθικά

Μια τέτοια επέμβαση μπορεί να διενεργηθεί και στο Ιατρείο μας.

Proktologie Karlsfeld